ACTIVITAT 1: IDEES PRÈVIES

Activitat 1: Idees prèvies

Cicle:
Cicle Mitjà (3r i 4t)

Objectius:
- Identificar les nocions que tenen els alumnes sobre els elements del paisatge de la platja i el bosc.

Material:

- Projector, per projectar dues imatges. Una d'una platja i una d'un bosc.
- Fulls DIN-A4
- Llapis i llapis de colors.

Durada: 1 sessió

Desenvolupament:

En primer lloc, projectem dues imatges de dos tipus de paisatges comuns, com podrien ser el paisatge de muntanya i el paisatge de costa, que, a la vegada, són potser els que coneixen més els nens i nenes.

Després d'observar bé les imatges, es demana a cada alumne que en un full blanc DIN A4 dibuixi el paisatge que li agradi més dels projectats, però a la seva manera; és a dir, sense que sigui com el que hi ha projectat, que se l'inventin o que dibuixin el que recorden de l'última vegada que en van visitar un de semblant.

Un cop dibuixat, demanem que agafin llapis de color i que pintin els elements que prefereixen de cada paisatge en diferent. Per exemple, si un nen/a a dibuixat una platja, potser li agradarà pintar la sorra o les petxines, mentre que un/a que ha dibuixat un bosc, voldrà pintar els arbres, les fulles del terra, etc. No passa res si queda tot el dibuix pintat. Mentre que cada element sigui d'un color diferent.

Seguidament, s'hauran de fer dos grups; en un hi haurà tots aquells nens i nenes que han decidit dibuixar un dels paisatges projectats i, a l'altre grup, hi haurà els de l'altre paisatge. A partir d'aquest moment es crea una assemblea, on els nens i nenes de cada grup posen en comú els elements que creuen que són més representatius del seu paisatge. Quan acaben, ho comparteixen amb l'altre grup.
El més probable és que a l'hora de posar en comú, sorgeixin diferents paisatges, la mestra haurà de reconduir els comentaris cap al paisatge escollit, però comentarà als alumnes que en la propera sessió observaran aquests paisatges sorgits en la discussió.

Per finalitzar la sessió, els membres de cada grup han d'escriure a un mural de la paret de l'aula, que representa el paisatge que han escollit, tots aquells elements que han decidit explicar a l'altre grup.


4 comentaris:

  1. Hola noies!
    El disseny del vostre blog ens ha agradat molt, sobretot el títol, que el trobem molt original! Com a consell, creiem que potser ficaríem algun color una mica més alegre per cridar una mica més l’atenció dels alumnes i mestres. Tot i això, ens agrada molt, sobretot els fons de benvinguda al blog. Felicitats!

    Pel que fa a l’activitat, permet veure les idees prèvies dels alumnes sobre la temàtica i partir dels seus interessos. Des del nostre punt de vista pot resultar motivadora pels infants, ja que participen de manera activa. A més, l’activitat està adequada a l’edat dels infants, ja que creiem que és coherent amb el nivell de coneixements i comprensió dels alumnes. Així i tot, també és cert que, per alguns alumnes, podria resultar massa fàcil i, per tant, podria provocar que es desmotivessin, Pensem que és una tasca important de la mestra saber adaptar-la als diferents nivells per tal de no trobar-se en aquesta situació. Creiem que els exemples clars i propers que proposen, ajuden molt a la comprensió de l’activitat.
    A més, l’activitat és coherent i està vinculada amb els continguts que es volen treballar en el blog. Està ben preparada i organitzada i la temporització és adequada. L’activitat té un objectiu clar, però no se’ls fa saber als alumnes quin és l’objectiu de l’activitat. Potser seria bona idea comunicar-los-hi els objectius per tal que sàpiguen què és el que estan aprenent i no els generi desconcert.
    Seguiu endavant noies, pot sorgir un blog didàctic molt útil per a tots i totes!

    Georgina Caules, Marina Perich i Guida Pons

    ResponElimina
  2. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  3. Ikram,Gemma,Paula i Maria

    Us adjuntem el link a través del qual podreu accedir a la rúbrica d'avaluació. Enhorabona noies.

    https://docs.google.com/document/d/1ijOJl26CiFoWj2uoYxL4YhT0BmDvFuNWn-5N9CJDYBk/edit?usp=sharing

    Alba Pujol, Milena Sala, Ariadna Rodríguez

    ResponElimina
  4. Crec que l'objectiu "Identificar les nocions que tenen els alumnes sobre els elements del paisatge de la platja i el bosc" es queda curt per una bona activitat d'idees prèvies. L'activitat està bé però no permet que els alumnes proposin abjectius d'aprenentatge

    ResponElimina